Jóga při menstruaci (bolavé kyčle)

Jsem žena a jsem žena cyklická. Od té doby co mám děti to vnímám opravdu jasně. Předtím jsem totiž brala antikoncepci a tělo jelo jako robot, cyklus jako hodinky a vše to řídily umělé hormony. Proto jsem ani žádné fáze cyklu nevnímala.

Ale teď už ano, a tak před menstruací cítím, že jsem jiná. Unavená, bolavá a s pocitem se schoulit do klubíčka, hodit přes sebe deku a číst knížku. Nejlépe někam utéct. Třeba do červeného stanu, jako to ženy dělaly dříve a vylézt až za 5 dní 🙂 Mimochodem film Červený stan je úžasný. Pokud máte 3 hodinky času, můžete biblické příběhy a Minnie Driver, pusťte si ho >>>

No, útéct teda nemůžu, ale jógovat ano. A v této fázi cyklu zkrátka přichází na řadu ne jangová (silová) power jóga ale jin (ženská). Krásná, něžná, pomalá, je to takové pohlazení pro tělo i duši, co právě potřebuju. Téměř vždy si u jógy zapálím svíčku a dám kolem léčivé minerály, které potom třeba u savasány pokládám různě na tělo, podle toho, co zrovna potřebuju.

Před pár dny jsem dala na Facebook Jóga Doma otázku, zda byste měly zájem o 4 cviky na uvolnění kyčlí při menstruaci a zájem byl veliký, tak tady to máte 🙂 Když to na vás bude fungovat stejně úžasně, sdílejte, ať i ostatní ženy se ve “svých” dnech mohou cítit příjemně.

Protažení obou kyčlí současně

1. Upavista konasana – cvik se židlí – na obrázku jsem u židle, ale někdy využívám k opření třeba i gauč nebo postel. Nohy jsou do roznožení, abyste cítily protažení vnitřních stehenních svalů a kyčlí.

2. Supta badha konasana – pod každým kolenem mám polštář ze sedačky, ale klidně použijte srolovanou deku nebo i kvádry. Vypodložení není nutné, ale je to příjemnější.

Protažení pravé a levé zvlášť

3. Spodní část nohy od kolene po chodidlo – mám vypodloženo, aby se uvolnila kyčel. Použijte třeba i deku nebo jakékoliv polštáře. Bude to příjemnější než jen mít nohu na zemi a za druhé dojde k většímu protažení kyčle, než kdyby noha nebyla vypodložená vůbec. Proveďte na obě stany.

4. Holub – noha je pokrčená, pod hýždí může/nemusí být polštář, ale pokud nedosednete, je to mnohem lepší ho mít. Horní část těla a hlava je na polštářích a ruce volně. Proveďte na obě strany.

V každé ásaně si můžete hovět, jak dlouho je libo ☯ Pokud máte iphone, tak v apple store si stáhněte nějakou aplikaci s timerem. Pak vám každých 5 minut můžou třeba zaznít tibetské mísy, a vy budete vědět, že je čas na další cvik, nebo vyměnit nohu 🙂

Napište do komentáře, jestli vám tyto cviky pomohly, budu ráda 💗

Namaste,

Martina

PS: Potřebujete uvolnit i šíji a ramena? Stáhněte si tento ebook >>>

Martina Doubková

Martina učí jógu 12 let, je maminkou Zuzanky a Gábinky.

Můžete si s ní zacvičit ve studiu Jóga DoMa v Čelákovicích, kde Martina vede lekce jógy pro seniory, začátečníky, pokročilé i kurzy hormonální jógové terapie pro ženy.

Pokud rádi cvičíte jógu doma, podívejte se na Martiny YouTube kanál, kde najdete desítky videí pro všechny úrovně obtížnosti. Ucelené videokurzy jako například 7denní jóga výzva pro maminky, Jóga na podporu imunity či Jóga pro pevné a štíhlé tělo najdete zde na webu Jóga Doma.

Komentáře