Virabhadrásana 1 – bojovník 1

Dnešním článkem startuji seriál o jednotlivých asánách, kde vám krok za krokem vysvětlím, jak se mají správně provádět a také jaké mají účinky. Na Facebooku Jóga Doma jsem se vás ptala, o čem byste rádi četli a toto jste si přáli nejvíce.

Přemýšlela jsem, kterou asánou začít, a i když mi rozum říkal, ať začnu zlehka s pozicemi vsedě, dala jsem na intuici. Nějak se mi líbil ten bojovník. Asi proto, že jde do akce a já jsem se k tomuto článku nemohla dokopat 🙂 A nebojte, časem se ke cvičení vsedě také dostaneme.

Návod:

  • Postavte se na začátek podložky, nohy dejte na šířku kyčlí.
  • Pravá noha zůstává a levá “sklouzne dozadu”. Představte si, že máte na nohách lyže. Toto se mi zdá, zvláště pro ženy (máme pánev, že? :)) jednodušší a stabilnější postoj než dát, jak se možná jinde dočtete, paty do jedné přímky – to je celkem těžké a třeba pro ženy s širšími boky těžko proveditelné.
  • Položte patu a levé chodidlo je mírně vytočené, noha natažená.
  • Pravou nohu pokrčte do pravého úhlu, nebo i méně, pokud to nepůjde. Koleno je nad kotníkem nebo trochu více vzadu, ale nikdy ne před kotníkem.
  • Vtáhněte pupík k páteři, abyste nevytvářeli tlak na bedra. Zastrčte žebra.

Účinky:

  • Zpevní nohy. Pokud zůstanete pár minut, zjistíte, že pro pokročenou nohu je to pěkná makačka – ani nemusíte chodit do posilovny 🙂 A zadní noha – tam ucítíte příjemné protažení v třísle.
  • Zpevní paže. Může se zdát, že člověk nic nedělá, když má paže jen tak nahoře, ale ucítíte, že práce pro paže to je.
  • Otevře hrudník a srdeční oblast a tím dodává člověku odvahu.
  • Zlepšuje koncentraci a stabilitu.

Doufám, že se vám návod líbil a už jdete rozbalit podložku a bojovníka vyzkoušet 🙂 Pokud by se vám nedařilo uvolnit ramena a pociťovali byste napětí, když dáte paže nahoru, zkuste ramena před bojovníkem uvolnit. Například jemným protažením na židli:

Mějte se krásně a příště bude…..? Asi bojovník 2 🙂

Martina Doubková

Martina učí jógu 11 let, je maminkou Zuzanky a Gábinky.

Můžete si s ní zacvičit ve studiu Jóga DoMa v Čelákovicích, kde Martina vede lekce jógy pro seniory, začátečníky, pokročilé i kurzy hormonální jógové terapie pro ženy.

Pokud rádi cvičíte jógu doma, podívejte se na Martiny YouTube kanál, kde najdete desítky videí pro všechny úrovně obtížnosti. Ucelené videokurzy jako například 7denní jóga výzva pro maminky, Jóga na podporu imunity či Jóga pro pevné a štíhlé tělo najdete zde na webu Jóga Doma.

Komentáře