3 účinné relaxační cviky

Možná to znáte taky. Já každopádně koncem roku pociťuju velikou únavu a těším se na svátky a nicnedělání. Nevím, čím to je, ale tento rok jsem byla tolikrát nemocná jako snad nikdy v životě. Naposledy minulý měsíc, kdy jsem doslova a dopísmene lehla a ležela tři dny. A teď zase. V neděli na józe už jsem se necítila úplně ok a pak mě chytla šílená zimnice. Těšila jsem se, až přijdu domů, vypiju čaj a zalezu do postele i v županu.

No, dopadlo to trochu jinak. V deset večer se Gábi vzbudila, že jí bolí ouško, a tak jsme se moc nevyspali. Já ráno nebyla schopná vstát z postele, a tak Honza musel odvést Zuzku do školy a pak jít s Gábi k doktorce. Našteští nic vážného a má jen kapky a být do konce týdne doma. Tak aspoň že teď a ne o Vánocích, říkám si. Už je mi lépe, ale nechápu, proč to moje tělo tak tento rok stávkuje.

Každopádně moje jógová praxe je poslední měsíce jen jin jóga, kdy se relaxuje v jedné ásaně 3-5 minut. Někdy se tam třeba zapomenu i na 10 minut. Není kladen za cíl žádný výkon, žádná mužská energie jang, ale je to o zklidnění, pasivitě,  o té ženské energii.

Jen tak setrvat a být.

Ukážu vám moje nejoblíbenější 3 cviky, které teď dělám každý den večer, když holky usnou. Vždy si k tomu pustím nějakou uklidňující hudbu a zapálím aromalampu. Úžasně mi to pomáhá být v přítomnosti. No a když jsem tady a teď, tak neřeším minulost ani budoucnost – což právě způsobuje stres. První cvik je na kyčle, druhý na hrudník a třetí na bedra.

1. Holub – začněte na všech čtyřech a potom dejte pravé koleno za pravé zápěstí. Pravé chodidlo je vlevo. A teď záleží, jak jsou na tom vaše kyčle. Pokud tam není velký rozsah pohybu, tak chodidlo bude někde pod bříškem. V případě většího rozsahu může být holeň rovnoběžně s krajem podložky. Uvelebte se zkrátka pohodlně, budete zde několik minut, tak je důležité si to užít a v klidu prodýchat. Pod čelo dejte polštáře, nebo kvádry, nebo nic a paže jsou volně bez napětí kolem ramen. Pak samozřejmě zopakujte i na levou stranu.

 

2. Sfinga – položte se na bříško a paže dejte do pravého úhlu, aby ramena byly nad lokty. Ramena jsou od uší, krk v prodloužení páteře a pupík držíme u páteře, abychom ochránili bedra. Představte si, že hrudní kost jde dopředu a že otevíráte srdce.

 

3. Viparita karani – nohy nahoru – můj favorit. Jednoduše dáte pod křížovou kost kvádr nebo i dva a nohy kolmo k zemi. Jaká to úleva pro bedra! Můžete zkusit i dát nohy o zeď nebo o skříň 🙂

Věřím, že se pak budete cítit skvěle odpočinutí. Líbí se vám tento druh relaxace? Doporučuji videa jógy s názvem Relaxační jóga pro bolavá těla >>>

Tagy:
Martina Doubková

Martina učí jógu 11 let, je maminkou Zuzanky a Gábinky.

Můžete si s ní zacvičit ve studiu Jóga DoMa v Čelákovicích, kde Martina vede lekce jógy pro seniory, začátečníky, pokročilé i kurzy hormonální jógové terapie pro ženy.

Pokud rádi cvičíte jógu doma, podívejte se na Martiny YouTube kanál, kde najdete desítky videí pro všechny úrovně obtížnosti. Ucelené videokurzy jako například 7denní jóga výzva pro maminky, Jóga na podporu imunity či Jóga pro pevné a štíhlé tělo najdete zde na webu Jóga Doma.

Komentáře